Lena & Orup no more - – That’s all folks! säger Orup

lena orup

Orup var låtskrivare för Lena Philipsson på två succé plattor, "Det gör ont n stund på natten men inget på dan" och "Jag ångrar ingenting". De gjorde en skiva ihop ("Dubbel"), en krog show ("Lena & Orup") som blev en dundersuccé i Stockholm, Götebog och på Sverige turné.

Men det slutade inte där, de körde även en sommar turné ihop. Men där slutade samarbetet mellan Orup och Lena Philipsson. Det var dags att gå vidare. Orup släpper nu sin soloplatta "Född i November" medan Lena Philipsson jobbar på annat håll med sin solo comeback.

Detta är absolut inga nyheter för Lena Ph fans, men Aftonbladet har idag en artikel med Orup om ämnet:

– Vi kommer säkert göra något vid särskilda tillfällen, vi har en grej som funkar och det är jävligt kul. Men man behöver inte göra det varje dag, säger Thomas ”Orup” Eriksson.

– Det inte bara en vila. Jag tror att det är ”That’s all folks”. Vi känner bägge två att det är dags att gå vidare. Vi har liksom mjölkat ur allt. Två album och 250 gig fick räcka.

Inför nästa års turnerande är den 51-åriga Orup tacksam för allt han lärt av sin 44-åriga schlagerkumpan, Lena Philipsson.

– Hon har betytt mycket för mig, är väldigt proffsig och har lärt mig att inte hålla på som en frustande häst inför varje gig. Det gjorde jag jämt förr.

Läs mer här

Här kommer några klipps med duon Lena & Orup

 









Kommentarer
Postat av: LenaPhan#1

Oj vad många särskrivningar :P

Visste redan det såklart men kul att läsa ändå!

2010-11-16 @ 16:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0