Lena Ph:s nya platta försenad - Christian Falk skriver låtar

lena ph

Här kommer en mindre glädjande nyhet för Ph-fansen:

Lena Philipsson är aktuell med både jubileumsshow och ett nytt album i höst.
Men nu berättar hon att det är osäkert om skivan, med bland andra Christian Falk som låtskrivare, kommer att släppas.
- Jag har haft så mycket att göra, säger schlagerstjärnan

Den 29 september är det premiär för artisten Lena Philipssons, 45, stora show på Cirkus. En föreställning som summerar hennes 25 år långa karriär som en av Sveriges största artister.
Trots det fullspäckade schemat med föreställningar fram till jul, var det också tänkt att ett nytt album med schlagerstjärnan skulle släppas under hösten. Något som också har bekräftats av hennes skivbolag Universal.

"När vi är nöjda"

Men för GT berättar Lena Philipsson nu att det inte är säkert att skivsläppet blir av i höst.
- Det törs jag inte svara på. Vi får se. Jag har haft så mycket att göra, och det är svårt att hinna med allt. Skivan har fått stryka på foten lite, så jag vet inte när den kommer. Den kommer när vi är nöjda, säger hon.
Men många av inspelningarna är gjorda. Sedan tidigare är det klart att samarbetet med före detta parhästen Orup är över. Bland annat har hon jobbat med Oscar Linnros. Lena Philipsson är förtegen om vilka andra låtskrivare som hon arbetar med, men berättar att Grammisbelönade producenten och artisten Christian Falk är en av dem.
- Han har varit med och skrivit låtar. Men jag vill inte säga mer nu, säger Lena Philipsson.

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0