Lena Ph i samarbete med Markus Krunegård?

lena


Aftonbladet har idag en interjuv med Lena Philipsson:

Kreddiga Linnros, Filthy – och kanske Krunegård – in.

Lena Philipsson har hittat nya samarbetspartners för sin musik.

– Det har gett mig ny inspiration, säger hon.

Tillsammans med Orup blev hennes karriär en succésaga – igen. Men när Lena Philipsson i dag släpper sin nya singel ”Idiot” är det en
Oskar Linnros.
helt annan generation musiker som står bakom henne. På låten har Lena Ph i stället jobbat med Magnus ”Filthy” Lidehäll och Oskar Linnros är med som låtskrivare och producent.

Sångerskan beskriver sin nya skiva som modern och uppdaterad.

Albumet släpps i höst.

– Jag har arbetat med annorlunda människor som jag inte har jobbat med tidigare, det har gett mig ny inspiration, säger hon.
Jobbade med Maskinen

Filthy.
Just nu pågår arbetet med att hitta alla låtar och förutom samarbetet med Magnus ”Filthy” Lidehäll och Oskar Linnros pågår även en diskussion med Markus Krunegård. Filthy, som tidigare har jobbat med Maskinen, Promoe, Alexandra Burke och Kylie Minogue, kommer även att vara delaktig i flera låtar på albumet. Det är inte heller helt uteslutet att Lena själv kommer att agera låtskrivare.

– Just nu sitter jag och stirrar på min synt och tänker att det kanske är dags att börja skriva igen, säger hon.

Markus Krunegård.
Senaste albumet ”Dubbel” släpptes tillsammans med Orup efter en succéartad turné. Men nu är alltså samarbetet över.
”Ville göra annat”

– Vi hade ett fantastiskt arbete och har utnyttjat varandra på ett bra sätt, men nu kände vi båda att vi ville göra annat.

För att hitta ny inspiration och träffa nya människor har Lena under den senaste månaden även bytt skivbolag.

När Lena tolkar Krunegård, låter det så här:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0