Lena Ph, Ledin, Timbuktu, Dahlgren o co som gatumusikanter

lena

Burgsviksborna blev överraskade av stjärnor

Det är kändistätt så det förslår i Burgsvik just nu. Lena Philipsson, Tomas Ledin, Eva Dahlgren, Mikael Wiehe, Timbuktu, Laleh och Martin "E-Type" Eriksson deltar i inspelningen av "Så mycket bättre".

I går kväll överraskade stjärngänget Burgsviksborna med ett spontant framträdande som gatumusikanter.

Eurodiscostjärnan anslöt i dag då den andra inspelningsdagen började. Då flyttar han in med de övriga deltagarna på pensionatet vid Grå Gåsen.

Där får han dela bostad med bland annat Eva Dahlgren som varit borta från musiken under många år och har levt ett tillbakadraget liv.

- Det här ligger väldigt långt från vem jag är egentligen, att bo i kollektiv i tio dagar, säger Eva Dahlgren till Aftonbladet.


Eva Dahlgren är tillbaka
Sångerskan gör en efterlängtad musikalisk comeback i programmet.

- Jag var väldigt sugen på att göra musik igen och har inte hållit på med musik på så himla länge. Det här var ett skönt sätt att få inspiration från ett totalt annat håll än jag brukar skaffa mig, säger Eva Dahlgren.


Skumma låtar
Samtidigt är hon lite nervös över hur de andra deltagarna ska tolka hennes låtar.

- Mina låtar är ju så skumma, det är ingen någonsin som gjort covers på dem.

I går framförde Lena Philipsson "Sensuella Isabella" av Tomas Ledin. Efteråt såg han ut att vara riktigt nöjd med Lena PH:s version och bjöd på en riktig kompiskram efter framförandet inför tv-kamerorna.

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0