Lena rama segertåget

lena philipsson

Aftonbladet skriver:

Lena Philipsson sätter punkt för höjdaråret – och drar västerut med succéshowen

Hon är med i ”Så mycket bättre” i TV4 och har hela hösten firat 25 år som artist på Cirkus i Stockholm.

Nu kan Nöjesbladet avslöja att Lena Philipsson tar succéshowen vidare till Göteborg.

– Jag är väldigt glad och tacksam över att det har gått så bra som det har gjort, säger hon.

Hon syns i TV4 varje lördag på bästa sändningstid.

Och tre kvällar i veckan har hon pumpat ut hits från sina 25 år som artist i ”Min drömshow på Cirkus”.

Nu kan Nöjesbladet avslöja att Lena Philipsson, 45, tar showen vidare – i höst med premiär 20 september står hon på scenen på Rondo i Göteborg.

– Det ska bli jättekul, säger hon.

Och hösten på Cirkus, sista föreställningen är 17 december, är hon hittills väldigt nöjd med.

Har en plan

– Jag är väldigt glad och tacksam över att det faktiskt har gått så bra som det har gjort och att det kommit publik och tittat. Jag är ödmjukt tacksam inför det, Cirkus är en stor lokal, säger hon.

Tankar finns också på att åka ut i landet med showen.

– Om en show går bra så kan det ju lätt bli en turné också. Så vi får se, det finns någon liten tanke där, säger hon.

”Blir lite lugnare”

Hon har haft ett intensivt år och ser fram emot en något lugnare vår.

– Det blir en skitkonstig paus, det är jag inte van vid, men så blir det eftersom Rondo var uppbokat. Så jag får snällt sitta och vänta lite. Men det kommer inte bli helt

ledigt, men i alla fall, lite lugnare, säger hon.

Nästan två miljoner tittar på ”Så mycket bättre” i TV4 varje lördag – Lena Philipsson är inte en av dem.

– Nej, jag har inte suttit ner och tittat själv. Jag jobbar ju när det sänds. Och sen har jag inte sökt upp det för att kolla, jag vet ju ungefär vad som sades och gjordes, jag får titta sen när det har gått ett tag, då kanske jag tittar.

”Fånigt att se sig själv”

Varför tittar du inte?

– Jag vet inte, det känns lite fånigt att bänka sig för att titta på sig själv. Visserligen är det många andra med och det är ett trevligt program, men det har bara inte blivit så,

säger hon. Källa

Lena Philipsson och Tomas Ledin byter plats.
Stjärnorna från "Så mycket bättre" tar över efter varandras shower på Cirkus och Rondo nästa år, enligt Expressens uppgifter.
- Det har gått jättebra så nu tog vi beslut om att köra på Rondo också, säger Lena Philipsson.
5-årsjubilerande Lena Philipsson, 45, tar över Göteborg nästa höst. Då tar stjärnan sin krogshow från Cirkus i Stockholm till Rondo i Göteborg. Samtidigt flyttar "Så mycket bättre"-kollegan Tomas Ledin, 59, från Rondo till Cirkus, enligt vad Expressen erfar.
- Det är skitkul, säger Lena Philipsson.
- Jag trivs som fisken i vattnet i det här formatet och gillar det verkligen. Inför showen på Cirkus var jag lite nervös för att det är en sådan stor lokal, men det funkade och jag är så glad över det, fortsätter hon.

Vill vara aktuell

Philipsson syns överallt just nu. "Så mycket bättre", flera pratshower och egna krogshowen löser av varandra.
- Jag har så klart försökt maximera så mycket som möjligt för att vara aktuell. Men sedan tror jag publiken går mer efter vad de ser och hör. Jag har nog en showpublik som återkommer om jag gör det bra, säger hon.

Späckat jobbschema

Bakom succén ligger också ett år fyllt av jobb.
- Jag har valt att köra på det här året och haft väldigt mycket att göra. Nu kommer jag ju vara relativt ledig under våren, jag kör fram till jul i Stockholm och sedan blir det en paus. Ställena är uppbokade så jag får vänta, det ska bli skönt.
Biljetter till "Min drömshow" på Rondo släpps den 8 december och premiären är den 20 september 2012.
Tomas Ledins show pågår just nu på Rondo. Källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0