Aftonbladet: De hemliga breven avslöjade otroheten

Lena Ph PerPer Holknekt  Lena Philipsson

I lördags briserade allt.

Lena Philipsson fick reda på att Per Holknekt svikit henne.

– Hon är helt nere, säger en källa till Nöjesbladet.

De har varit gifta sen september 2010.

Nu är det slut mellan Lena Philipsson, 46, och Per Holknekt, 52.

– Det har uppdagats att Per brutit äktenskapslöftena en längre tid och jag ser därför inte någon annan utväg än skilsmässa. Jag är oerhört ledsen, säger Lena Philipsson i en hälsning till Nöjesbladet.

Förra veckan avslutade Lena Philipsson inspelningarna av det nya SVT-programmet ”Konstkuppen” där hon som programledare träffar olika konstnärer.

Enligt en källa Nöjesbladet pratat med fick personer i Lena Philipssons närhet i tisdags i förra veckan bevis på att maken varit otrogen – men för att inte störa hennes inspelningar väntade man med att berätta.

Tills i lördags. Beviset var en mejlväxling mellan Per Holknekt och en okänd kvinna.

– Där stod det uttryckligen vad han velat göra. Sen har det bara blåst på. Och det är ju många, det är inte bara en. Så han är ju en missbrukare även när det gäller sånt, säger en källa till Nöjesbladet.

”Besviken och arg”

Senare på lördagen konfronterade Lena Philipsson sin make.

– Han har erkänt för Lena. Och det tog ju hus i helsike, säger källan.

Erkännandet kom som en chock för Lena Philipsson.

– Lena är ju helt nere. Hon är så besviken, arg och ledsen så hon har nog inget emot att det här kommer ut och inte heller anledningen, säger personen.

Lena Philipsson skrev också ett upprört inlägg på Facebook som hon ett par timmar senare raderade.

– Hon skrev om all denna besvikelse och uttryckligen att han hade varit otrogen.

Per Holknekt skrev även han ett inlägg som han tog bort efter att Lena raderat sitt.

– Per menade att han hade blivit åsidosatt i förhållandet och inte sedd och hörd och älskad. Men det stämmer ju inte, det är ju bara skitsnack.

”Jag litade på honom”

På söndagsförmiddagen uppdaterade Lena Philipsson sin privata Facebook­sida med orden:

– Känner mig som en idiot. Jag litade verkligen på min man.

I måndags kväll hade Per Holknekt releasefest för sin nya tidning ”Miss world”.

Då ville han inte svara på några frågor om sitt förhållande.

– Lena dyker nog inte upp i kväll. Hon har en middag med tjejerna, sa han om varför inte Lena Philipsson var på plats.

Mår mycket dåligt

Desto mer öppenhjärtig var han in en direktsänd intervju med P4 Stockholm i går morse:

– Jag mår inte bra just nu. Det är en högst privat angelägenhet. Det som hänt är oförlåtligt och går inte med några ord att undfly vad som hänt, det går inte att bortförklara, det går att förklara. Det finns mycket som skett bakom lyckta dörrar, säger han och fortsätter:

– Ingenting i mig vill hellre än att gå i försvar och berätta, men jag vet att det bortförklarar ingenting.

Samtidigt säger han sig just nu må mycket dåligt.

– Just nu handlar det inte om att leva, det handlar om att överleva en liten stund. Sen så hoppas jag det finns människor som förstår att 60 procent av Sveriges äktenskapliga relationer är utsatta för detta. Jag är en person av alla dessa.

Nöjesbladet har varit i kontakt med Per Holknekt som avböjt att kommentera. Källa

”Det är en tung tid nu”

Hon ska lämna Per Holknekt.

Nu söker Lena Philipsson stöd hos ex-maken Måns Herngren.

– Det är en tung tid nu, skriver Lena Philipsson på Facebook.

Det var i lördags som Lena Philipsson, 46, fick veta att maken Per Holknekt gått bakom ryggen på henne och varit otrogen.

Sent på lördagsnatten lämnade hon parets gemensamma våning på Östermalm i Stockholm.

Därefter hoppade hon in i en taxi som körde henne till Södermalm och släppte av henne utanför ex-maken, Måns Herngrens, lägenheten på Södermalm.

På Facebook skriver Lena Philipsson om vilket viktigt stöd Måns är för henne. Hon menar också att hon just nu genomgår en extremt jobbig situation.

– Det är en tung tid nu. Så jag kommer inte skriva så mycket, skriver hon. Källa

 

Kan tvingas att dela på miljonerna - läs mer här och här

Lena söker stöd hos Måns H - läs mer här i Expressen


Kommentarer
Postat av: Matts Jansson

Hej Lena



Jag vet inte vad som är värst att bli bedragen och lurad som du blivit av den du älskat eller detta att hela ditt känslo liv blir draget genom pressen för alla att läsa och tycka.

Nu har jag bestämt mig att i sommar inte läsa artiklar om dig .

Jag låter dig vara ifred, önskar bara att dessa tidningshyenor gjorde desamma.



Sköt om dig Lena



Matts Jansson

2012-06-21 @ 21:13:46
URL: http://mattsjansson.blogspot.com/
Postat av: Anonym

2012-06-22 @ 19:10:24
Postat av: karin

Hej Lena! Jag lider med Dej, men rekomenderar Dej läsa terapiboken från Kråkbergets Grundare....Kram/ Karin

2012-06-28 @ 13:31:31
Postat av: Anonym

OMG LENA, du måste se den här.

Dede skrev en text om dig nyss på sin blogg - helt genialiskt rimmad och helt otrolig :D OTROLIGT VACKER!

http://dedeprivat.blogg.se

2012-06-30 @ 17:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0