Lena Philipsson separerar från Per Holknekt

lena ph per

lena ph per

Aftonbladet:

”Det har uppdagats att Per brutit äktenskapslöftena”

Ett av de senaste årens mest omskrivna kändispar, artisten Lena Philipsson och modeentreprenören Per Holknekt, går skilda vägar.

– Jag mår inte bra just nu. Det är en högst privat angelägenhet. Det som hänt är oförlåtligt, säger Holknekt i en intervju med P4 Stockholm.

Paret har varit tillsammans sedan hösten 2009. De flyttade ihop i maj 2010 och gifte sig i Skeppsholmskyrkan i Stockholm i september samma år. Bland bröllopsgästerna fanns Thomas "Orup" Eriksson, Gry Forssell och Lena Philipssons ex-make Måns Herngren.

Men nu är äktenskapet över, bekräftar Lena för Nöjesbladet.

Lena Ph: ”Känner mig som en idiot”

– Det har uppdagats att Per brutit äktenskapslöftena en längre tid och jag ser därför inte någon annan utväg än skilsmässa. Jag är oerhört ledsen, säger Lena Philipsson i en hälsning till Nöjesbladet.

På måndagen skrev hon även på sin Facebook-sida:

”Känner mig som en idiot. Litade verkligen på min man.”

Holknekt: ”Just nu handlar det om att överleva”

I P4 Stockholms morgonprogram på tisdagen talade Holknekt om separationen.

– Jag mår inte bra just nu. Det är en högst privat angelägenhet. Det som hänt är oförlåtligt och går inte att bortförklara, men det går att förklara.

Han fick frågan om han blir extra utsatt nu för att han är framgångsrik.

– Jo, det är klart att det sticker i ögonen att det gått bra för mig. Många vill passa på att jaga en man med fackla nu.

Tidningen ”Miss World” som lanserades med stor fest i går kväll har han svårt att tänka på.

– Just nu handlar det om att överleva. Jag vill bara säga att 60 procent av Sveriges äktenskapliga relationer utsätts för sånt här.

 

Expressen:

De möttes av en slump och blev blixtförälskade.

Drygt ett år senare - i september 2010 - gifte sig sångerskan Lena Philipsson och Odd Molly-grundaren Per Holknekt i Skeppsholmskyrkan i centrala Stockholm. Dessförinnan hade de flyttat in i en gemensam bostadsrätt i samband med förlovningen.

Nu kan Expressen.se berätta att det kända paret går skilda vägar.

- Det har uppdagats att Per brutit äktenskapslöftena en längre tid och jag ser därför ingen annan utväg än skilsmässa. Jag är oerhört ledsen, säger Lena Philipsson till Expressens Sofia Persson.

Lena Philipsson har tidigare varit gift med filmregissören Måns Herngren, medan Per Holknekt har äktenskapet med jazzsångerskan Viktoria Tolstoy bakom sig.

"Känns attraherande"

Philipsson och Holknekt har sällan kommenterat sitt förhållande, men gjorde ett undantag när de medverkade i "Efter tio" i oktober 2011:

- Man känner ganska snabbt om det finns någon karisma som intresserar en när man träffar en person. Och jag kände att honom kan jag tänka mig att krama. Jag såg en person som kändes varm och en karisma som tilltalar, som känns attraherande, sa Lena Philipsson då.

Även Per Holknekt har offentligt uttryckt sina känslor för Philipsson.

- Vi får ett slags behov av varandra i stället för att bara vara intill varandra, har han tidigare sagt.

"En längre paus"

Lena Philipsson är närmast aktuell som programledare för den kommande SVT-serien "Konstkuppen". Hon gör också årets officiella Pride-låt "Du följer väl med?". Philipssons succé "Min drömshow" fortsätter i höst på Rondo i Göteborg.

Under sin medverkan i förra årets "Så mycket bättre" pratade Lena Philipsson med Expressen om sina framtidsplaner. Hon sade då:

- Den senaste tiden har tanken kommit att man skulle ha en längre paus och inte fortsätta marschen framåt hela tiden. Jag skulle gärna vilja testa att vara utomlands en liten period till exempel och byta miljö.

Entreprenören Per Holknekt är aktuell med livsstilsmagasinet Miss world.

Lena Philipsson var tidigare gift med filmregissören Måns Herngren. De skilde sig 2001 och har två barn tillsammans.

Per Holknekt var under sju års tid gift med sångerskan Viktoria Tolstoy. De skilde sig i mars 2008.

Aftonbladet Expressen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0