Expressen: Philipsson: "Är mitt i en slags process"

 
 

Men livet måste gå vidare och Philipsson tänker inte vika ner sig. Sedan en tid tillbaka strålar hon åter på röda mattan och i förra veckan avslöjade Björn Skifs att Lena spelar en av rollerna i 80-talsmusikalen "Spök" som sätts upp på Cirkus nästa år.

- Vi såg Lena som vår Giljotina, men vi visste inte om hon ville vara med. Det har ju varit lite turbulens runt henne så det är klart att hon tog tid på sig, säger Björn till Extra.

Lite läskigt

Först efter sommaren, när skilsmässokarusellen hade lagt sig, sa hon ja.

Har du gjort något sånt här tidigare?

- Nej, jag var med i en amatörmusikal innan jag slog igenom, men inte annars. Det är lite läskigt, säger Lena och ler.

Repetitionerna drar i gång i maj nästa år och innan dess tänker sångerskan ta långledigt.

- Jag ska vara ensam och kreativ. Det innebär musik och bild tror jag. Hela mitt jobb är ju kreativt, men jag ska inte ut och jobba på offentliga platser utan sitta hemma på kammaren.

Efter all turbulens, hur mår du i dag?

- Jag mår tillräckligt bra, jag är mitt i en slags process.

Är ledigheten en del av den processen?

- Njae. Jag har jobbat ganska mycket och ibland behöver man ladda batterierna och backa lite. Läs mer på Expressen

 

Lena Philipsson: Live Tomorrow, Världen Snurrar, Du Följer Väl Med from Bacardi Boy on Vimeo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0