SR: Lena Philipsson släpper nya låtar

 
Kort interjuv med Lena i Radio

Hon vill göra musik som är mindre "after ski". Så Lena Philipsson höll själv i pennan när låtarna till det nya albumet skrevs.

– Det var bara en känsla av "Det gör ont"-vågen i flera års tid. Nu måste jag gå vidare, utvecklas och bryta det här med något annat - något mer eget, mer personligt, mer nära och inte lika mycket "after ski".

Nu har arbetet börjat med att marknadsföra de nya låtarna. Lena Philipsson planerar en hel del intervjuer i tv, radio och tidningar.

– Det känns som att jag kan jobba långsiktigt med skivan. Det finns ganska många låtar som jag gillar och som jag vill framföra.

Men allt handlar inte om att sälja plattor.

– För mig handlar det om hur man får ut låtarna. Jag har inte hundra koll på läget men fattar ju att det är mycket som händer på nätet. Jag har koncentrerat mig mycket på mina shower och jobbat mycket på scenen tidigare, men nu diskuterar vi att göra lite schyssta filmer till låtarna och portionera ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0