Lena Philipsson i SVTs Sverige!

 
Lena Ph snackar om privatliv, press, 30 år som artist och "Jag Är Ingen Älskling" showen som åker ut på Sverigeturné efter succén i Stockholm.
 
Se mer på SVT.SE
 
Blixten.com om Sverigeturnérn:
 
 

Lena Philipssons nya show "Jag är ingen älskling" har gjort stor succé på Cirkus i Stockholm under våren. Den genuina och kärleksfulla föreställningen höjs till skyarna i media. "Jag är ingen älskling" får 5 av 5 i betyg av Aftonbladet som skriver att det är "det bästa hon har gjort". Expressen menar att "hon har varit lika underhållande förut, men aldrig lika personlig" och ger 4 av 5 i betyg. Nu är det klart att den populära showen åker ut på en stor turné i höst med premiär i Gävle den 10 september.

– Jag ser verkligen fram emot att åka runt i landet med en egen föreställning igen, det är ganska många år sedan sist. Den här showen är dessutom jätterolig att göra med så mycket egenskrivet material och personligt berättande. Jag känner att jag får vara mig själv fullt ut, säger Lena Philipsson.

"Jag är ingen älskling" har musiken i fokus och strålkastarljuset riktas mot Lena Philipsson vid pianot. De svängiga kvällarna fyllda av sprudlande glädje och förtroliga samtal beskrivs av Aftonbladet som "Känslosamt. Utlämnande. Roligt. Hitlåtar. En sångröst som bara blir bättre och mer innerlig. Den här showen är ljuvlig. Det bästa Lena Philipsson har gjort”.

– Jag är överväldigad av all positiv respons. Jag är stolt över att ha skrivit manus själv den här gången och att det blev så bra. I showen tar jag upp både allvarsamma ämnen och roliga saker, och det känns väldigt ärligt och personligt med mindre fasad. För mig är det väldigt fint att få höra från min publik att de lär känna mig på riktigt, berättar Lena Philipsson.

"Jag är ingen älskling” är en varm och kärleksfull show som blandar nya låtar med klassiska hits och känslosamma partier med pampiga crescendon. Till sin hjälp på scen har Lena Philipsson ett svängigt sexmannaband och showen är regisserad av Emma Bucht ("En man som heter Ove", "Treater”, "Bröderna Luuk") och Helena Dillén (Grammis, Polarprisgalan) har gjort scenografin. Läs mer HÄR

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0