Mirakel - Ny Singel med Lena Philipsson

 
Lena Philipsson släpper nu uppföljare till "Jag Är Ingen Älskling", "Oktober" och "Gråt Inga Tårar".
Nya singeln från plattan "Jag Är Ingen Älskling" heter Mirakel
 
Text och musik av Lena Philipsson:
 

Jag är ledsen om jag inte tror på mirakel något mer.
Jag är inte lika hoppfull som jag var en gång, du ser.

Jag är ledsen om jag inte tror på under och på dig.
Fast du verkar vara en man som varje kvinna önskat sig.

Men jag är för gammal för att lova.
För gammal för att tro.
Jag vill inte verka cynisk, inte vara alltför hård.
Men jag har sett så många hjärtan som krossats såsom mitt, och jag har inte många chanser att få börja om på nytt.

Så jag är ledsen om jag inte tror på mirakel något mer.
Jag är inte lika hoppfull som jag var en gång, du ser.

Jag vill inte såra.
Jag är bara rakt på sak och det är kanske inte är vad det du vill höra nu såklart.

Jag är trött på alla misstag.
Jag är trött på alla svek.
Jag har inte råd att krascha, inte längre som på lek.

Men om du säger att du älskar, om du säger du är min.
Om du håller mig intill dig, snälla ge mig lite tid.
För jag är för gammal för att gråta. För att missta mig igen. Vi kan väl var och en förlåta om jag tvekar och blir rädd.

Jag vill inte såra.
Jag är bara rakt på sak och det är kanske inte är vad det du vill höra nu såklart.

Jag har ingen bedövning som alternativ.
Har ingen Jesus som tröst i mitt liv.
Jag har gått den hårda vägen.
Jag har stått på knä.
Ingen förmildrad omständighet så långt man ser.
Jo, jag har klarat mig, men inte mycket mer än så.
Om jag försvarar mig kan du väl det förstå?

Jag är ledsen om jag inte tror på mirakel något mer.
Jag är inte lika hoppfull som jag var en gång, du ser.

Jag är ledsen om jag inte tror på under och på dig.
Fast du verkar vara en man som varje kvinna önskat sig.

Men jag är för gammal för att lova.
För gammal för att tro.
Jag vill inte verka cynisk, inte vara alltför hård.
Men jag har sett så många hjärtan som krossats såsom mitt, och jag har inte många chanser att få börja om på nytt.

Så om du säger att du älskar.
Om du säger du är min.
Om jag öppnar upp mitt hjärta och du får komma in.
Då är det bäst du är miraklet som hänt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0