Delirium och Lena Anthem från Lena Ph:s nya show

 
 
På onsdag är det premiär för Lena Philipssons nya show "Jag är ingen älskling”. Publiken kommer få uppleva en svängig kväll fylld av sprudlande glädje och förtroliga samtal. Föreställningen "Jag är ingen älskling” har premiär onsdag 3 februari och spelas på Cirkus i Stockholm under våren.
I höstas släppte Lena Philipsson albumet "Jag är ingen älskling” med helt egenskrivet material på svenska. Det är första gången sedan 1997 hon skrivit all musik själv. Resultatet kallas av recensenterna bland annat ”både inspirerat och självsäkert" (Aftonbladet), "tio skinn-på-näsan-sånger” (Dagens Nyheter) och "uppriktigt på ett älskvärt sätt" (Expressen).

Vårsäsongen inledde Lena Philipsson med att gästa helgens “Så ska det låta” på SVT och med ett uppträdande på den direktsända Idrottsgalan. På onsdag är det premiär för Lena Philipssons nya personliga och kärleksfulla show "Jag är ingen älskling" på Cirkus i Stockholm. Då kommer publiken få uppleva en sida av den älskade artisten som hon själv längtat efter att få visa upp.

– Det kommer att vara genomarbetat, glammigt och snyggt, men också lite nära i tonfallet. Det är en ny utmaning och känns som en spännande kontrast till de stora showerna att pröva något mer nertonat och avskalat. Jag är sjukt taggad att köra mina nya låtar tillsammans med mina gamla hits, berättar Lena Philipsson.

”Jag är ingen älskling” har premiär på Cirkus Skandiascen i Stockholm onsdag den 3 februari. Showen har regisserats av Emma Bucht ("En man som heter Ove", "Treater”, "Bröderna Luuk") och Helena Dillén (Grammis, Polarprisgalan, P3 Guld) har gjort scenografin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0