Nya chefen kuppade in Lena Ph på Frölundas kick-off

 
 

De är nära vänner sedan många år och när Åsa Nathell berättade om sin vånda för att sjunga offentligt inför sina nya arbetskamrater svarade sångerskan raskt:

– Jag tar den åt dig!
Frölundas nya kommersiella chef var lättad – men gruvade sig ändå.

– Jag ville ju inte fuska, säger Åsa Nathell till GP.

Smugglades in bakvägen

Låten som skulle sjungas var Kärleken är evig, en av Lena Ph:s paradlåtar. Dock hade sångerskan snitsat till den ytterligare och dagen till ära försett den med en Frölunda-text.

– Så jag gick upp och började sjunga låten, berättar Åsa Nathell.
Under tiden som Frölundas festligheter på Knarrholmen inletts hade Lena Philipsson körts ut med båt och smugglats in bakvägen.
– När jag kom till första versens svåraste parti förklarade jag att det här går inte längre, jag var beredd att ge upp och undrade samtidigt var ens vänner var när man som bäst behövde dem.

Chockad fågelholk
Svaret lär inte vänta på sig.

– Jag är här Åsa, ropade Lena Philipsson som gjorde stilfull entré och tog över låten med ett sådant tryck att den smått chockade publiken såg ut som en kollektiv fågelholk innan den for ut i yster dans.
Efter kuppen försvann den populära och turnéaktuella sångerskan lika snabbt som hon kom.

– För den insatsen är jag henne evigt tacksam, säger Åsa Nathell.

 

GP.SE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0