Lena Ph på Allsång på Skansen

 
 
 
 
Lena Ph sjöng nya låten Galen och klassikern Kärleken Är Evig
 
 
Se programet på SVTplay här
 

Expressen: Lena Philipssons kryptiska kärleksbesked – efter sändning

Lena Philipsson framförde den nya låten ”Galen” på ”Allsång på Skansen” – en låt hon själv beskriver som ”flörtig och härlig”.

Men hon vill inte berätta om den är inspirerad av någon särskild.

– Nej, jag skiftar hela tiden, säger Lena Philipsson.

Lena Philipsson stod för glamouren under ”Allsång på Skansen” – i glittriga stövlar och rosa klänning.

Hon framförde den nya låten ”Galen”, med textrader som ”Jag vill ha dig, jag blir galen”.

Lena Philipsson har fått inspirationen tillbaka, berättar hon efteråt.

– Jag skrev mycket låtar förr, sen har det varit en lång period när jag inte har skrivit. Men nu känner jag att jag vill ha nya låtar. Jag skrev förra skivan själv, och det känns jättekul, säger hon då hon står på backstageområdet bakom Solliden.

Vad handlar låten om?

– Ja, du hörde ju. Det är inga tveksamheter kring det. Den är lite flirtig, lite härlig, skrattar Lena Philipsson.

Handlar den om någon speciell?

– Nej, jag skiftar hela tiden. Man kan få ta till sig den. Allihopa, det är öppet, säger hon.

”Galen” skrev hon i våras, och låten hade premiär under hennes sommarturné.

– Det var jättekul att köra den här i kväll. Men det kan ju inte bli annat än fantastiskt med den här publiken och stämningen, säger Lena Philipsson.

 

LÄS MER: Sanna Nielsens känslofyllda hyllning till Jerry Williams

 

Nya hemliga projekt
Framöver har hon ett par nya projekt på gång – men de är hemliga, säger hon.

– Jag tänker inte berätta. Jag sätter i gång nu med min planering, det är många bollar i luften, och vi får se vilka som kommer ner.

I vinter ses Lena Philipsson i julkalendern ”Storm på lugna gatan” på SVT. Inspelningen är redan klar.

– Det är barnen som står i centrum, men jag har en liten roll där. Jag har tyckt det har varit jättekul att få prova lite, att skådespela. Jag tycker det är fantastiskt kul. Jag känner att jag vågar pröva det nu. Man utvecklas, känner sig tryggare. Man tar ett steg framåt och känner, det där vågar jag nu, säger hon.

 Källa

 

Kommentarer
Postat av: hanna

Hej!
Vilken jättebra blogg detta va! Jag är också ett stort fan av Lena och jag skulle verklingen vilja trycka upp exakt en sån tröja som den här killen har tryckt upp https://www.oppetarkiv.se/video/13443183/24-noje (spela fram t typ 2.50 min) Eftersom du är expert på Lena så kanske du har nån kolll på vart jag kan hitta dom, speciellt den sista. De två första förstår jag såklart är från det gör ont! Väldigt tacksam för svar!:)
Hanna

2018-09-03 @ 15:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0