Mauro & Pluras kök med Philipsson & Hellström - se det online!

Missade du TV8:s nya matprogram med Lena Philipsson & Håkan Hellström som gäster så kan du se det online!
Klicka här!

HD.SE gillade programet: Pallar vi ett matlagningsprogram till? Ett tag var jag inne på att bara skrika "nej, nej och åter nej" och det måste ha varit i samband med den där speedmatserien i TV4 med Tina Nordström. Då kändes det ett tag som om vi sett tillräckligt med studiokök och att man inte ens skulle vilja se Gordon Ramsey koka ett ägg.Men mat är ju livet och kärlek, så man (eller åtminstone jag) kommer ständigt och jämnt tillbaka till tv-kockarnas värld.Han inleder programserien med att i bar överkropp tända en cigg i sitt kök medan Mauro Scocco sitter och hukar vid sin gitarr och mumlar nåt om "det började ju som en fylleidé" och sen...ja, herregud, sen dyker Lena Philipsson upp (hon förfasas av att Plura tar emot med tjocka magen alldeles bar) och så drösar Håkan Hellström in och blir vinsprallig redan efter två glas, det lagas mat, det snackas skit, det dricks mer vin än Floyd någonsin gjorde, det tjatas (Mauro och Plura är som ett gammalt gift par), det filosoferas ("nudismen räddade mig från kokainet"), Hellström får till några snygga Mick Jagger-moves, Scocco gör en sjukt bra Mikael Persbrandt-imitation och det är alldeles, alldeles underbart.
Läs mer här

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej!



Har en fråga om Lena PHs kläder. Jag och min bösta kompis skall fira vår 25årsfest ihop och vill ha melodifestivaltema. I och med att Lena PH är vår favorit ibland artisterna skulle vi/våran önskan vara att ha sådana klänningar som hon hade i Det Gör Ont uppträdena. Hur/Vart kan man få tag i liknande? Hade varit suveränt med sådan klädning.



MVH Evelina

Maila gärna svar

2010-03-06 @ 15:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0