Orup, utan Lena på nya plattan

lena & Orup

Orup är aktuell med en ny platta "Född I November" i en interjuv med TV4.se pratar han även en del om sin fd vapendragare, Lena Philipsson:

Du ha haft stora framgångar tillsammans med Lena Philipsson de senaste åren. Är det ändå speciellt att få vara ute på egen hand, segla under egen flagg?
- Jag har gjort det så himla många år innan, så det är ju ingenting som är varken främmande eller skrämmande. Jag har både uppskattat och lärt mig mycket av tiden tillsammans med Lena, men under den tiden har vi ju båda också hunnit längta efter att få göra saker själva.

Var det någon gång så att du kände att du behövde vara borta från solokarriären, låta den vila ett tag?
- Jag kunde ju aldrig ana att jag och Lena skulle hålla på så länge som vi gjorde. Det började ju 2004 när jag skrev för henne till Melodifestivalen. Sen blev det två album till och 250 gig. Ingenting av det var planerat när vi började, det var inget medvetet att ”nu ska vi kampera ihop i fem år”. Men jag skulle inte vilja ha någonting av det ogjort.

Läs mer här

För er Orup diggare, kan ni även kolla in han nya låt nedan



Expressen hyllar Orup:s nya platta - läs mer här Läs även vad DN tycker om plattan här.
Mer recensioner: Svd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0