Lena PH & Orup: En av helgens absoluta vinnare

När vi lägger Yran 2009 till handlingarna kommer förmodligen Lena Philipsson och Orups konsert vara en av helgens absoluta vinnare, och det med rätta. Vilka underhållare de är, vilket tempo. Deras sommarturné bygger på gemensamma krogshowen, som också innehöll många sketcher. Här har de i stället valt att lägga allt fokus på låtarna.

Konserten inleds med "Nu när du gått" från gemensamma skivan "Dubbel". Sen är det som om ett smatterband går av. Man glömmer lätt bort vilka låtskatter de här två veteranerna sitter på. Det tar liksom aldrig slut på klassiker. Från 80- och 90-talet får vi höra Orups "Stockholm", "Jag blir hellre jagad av vargar", "Regn hos mig", "Magaluf" och många fler. Lena bjuder på "Kärleken är evig", "Dansa i neon", "Det gör ont", "Jag ångrar ingenting", bland annat.

Lika barn leka bäst heter det ju, och Lena PH och Orup leker väldigt bra ihop. De började sina karriärer i samma tidsanda och har med tiden blivit riktiga fullblodsproffs. Det märks att de har kul med varandra och det smittar också av sig på publiken. Alla kan sjunga med och ALLA gör det också. Dessutom är de väldigt, väldigt snygga ihop, och retas flörtigt med varandra under hela spelningen. Ja, jag kan faktiskt inte låta bli att bli imponerad. Det var länge sedan man såg Stortorget så knökfullt.

Bäst: Vemodiga "Regn hos mig" och "Om igen" där många i publiken säkert slungades tillbaka till barndomens melodifestivaler och en Lena PH i hemsydd klänning.

Sämst: Med ett sådant tempo klarar publiken mer än en timme.
Källa


Kommentarer
Postat av: Nathalie 21 årig lakto-ovo vegetarian

Jag antar väl att även hemsk musik måste finnas.

2009-08-02 @ 18:39:21
URL: http://nathalieisaksen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0