Nlt.se: Orup laddad inför kväll på Läckö

Hur känns det i dag Orup, som är på turné med Lena Philipsson och som i tisdags spelade på kronprinsessan Victorias födelsedagsfirande på Borgholm?
- Det gick alldeles smärtfritt och bra. Det är väldigt mycket folk inblandade och mycket som kan gå fel. Men vi inledde allra först och spelade en låt och sen fick vi vänta en halvtimma och sedan fick vi avsluta det. Det är väldigt konstigt, man hinner aldrig komma in ordentligt.

· Ni tog ut er krogshow på turné. Hur visste ni att den skulle fungera som konsert?

- Nej, så är det inte. Vår krogshow slutade vi med den 9 december så den finns inte mer. Det är bara jag och Lena som spelar låtar i över en timma. Så det är inga filmer med och inga sketcher heller. Krogshowen skulle aldrig fungerat på en sådan här turné.

· Hur är turnélivet, gillar du det?

- Jag är ju ute och turnerar väldigt sällan numera. Nu gjorde vi ju det i och för sig i höstas men det var flera år sedan innan dess så jag gillar turnélivet. Jag gillar att åka buss, se saker och vi har ju sängar att sova i och Playstation att spela exempelvis. Det enda jag behöver bry mig om är att stå på scenen på rätt tid och det har jag alla möjligheter att förbereda mig på bästa sätt inför.

· Turnélivet ger alltså en bättre möjlighet att fokusera inför konserterna?

- Jag skulle vilja påstå det, ja.

· På söndag spelar ni på Läckö slott. Vad kan publiken vänta sig?

- Först så har vi ju Mums-mums (Måns Zelmerlöw), honom hade vi med i tisdags också och jag såg hans rep. Inte hela, men nästan, och han är ju grymt duktig och kommer att ta hand om uppvärmningen på bästa sätt. Sedan kommer jag och Lena att spela några låtar från nya plattan men också en hel del gamla.
Källa Nlt.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0