Lena Ph från blyg till självsäker popstjärna

lena ph

Hon har poserat i catsuit, juckat med mickstativ - och är känd för sina fräcka kommentarer.
Men som 20-åring var Lena Philipsson en blyg tjej.
- Jag var rädd för att ta plats, säger den 25-årsjubilerande sångerskan.

Det är mycket Lena Philipsson, 45, vågat sig på sedan hon slog igenom med schlagerlåten "Kärleken är evig" 1986. Vem minns inte hennes lättklädda alter ego Agent 006 i början av 90-talet? Eller det frispråkiga programledarskapet i Melodi­festivalen 2006?
Just nu är den folkkära artisten dessutom aktuell med singeln "Idiot", på vilken hon varit modig nog att vända sig till en så kreddig låtskrivare som Oskar Linnros, 27.
Men hon har inte alltid varit så tuff, berättar hon i det kommande numret av Söndag.
- När jag var 20 var jag grymt blyg, lite tyst och lite märklig för dem som inte kände mig. Jag satte inte i gång och pratade med folk som jag inte kände utan var tyst och vågade inte öppna munnen, säger hon.
En mussla

Det var bara på scenen som den unga Lena Philipsson hade själv- förtroendet att ta plats.
När strål­kastar-ljuset slocknade blev hon en mussla, vilket förvirrade folk.
- Det var flera som misstolkade det som att jag var lite nonchalant eller att jag inte ville prata med dem. Men det var inte alls så, säger hon till Söndag.
Ny skiva

Den Lena Philipsson som i höst firar sin 25 år långa karriär med både en ny skiva och den egna föreställningen "Min drömshow" på Cirkus i Stockholm är dock en självsäker dam:
- I dag är jag mer avslappnad i den jag är. Jag är mycket mer öppen, mindre ängslig och mindre blyg, säger hon till Söndag.

Expressen

Kommentarer
Postat av: Dick Svensk hotelltips

Kan rekommendera soundtracket till Outrage för de som är intresserade av film och musik. Yesssir.

2011-04-07 @ 20:17:58
URL: http://amsterdam-guide.r76.se/hotell/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0