En ny samlingsskiva på gång?

lena ph

lena ph album

Från Lenas nya hemsida:

Hur skulle en ”Drömsamling” av Lena Philipsson´s tidigare album spår se ut,

om fans - lenaphilipsson.com´s besökare fick bestämma?

Med några dagars intervaller presenteras album för album,

där genom den aktuella omröstningen summerar dom absoluta spåren.

----

Det framgår inte om det är ett enkel album eller dubbel album eller hur många låtar som kommer tas från varje album.

Här har jag tagit ut två låtar från varje album (plus några bonus val):


[Kärleken Är Evig, 1986]
01 Kärleken Är Evig
02 Löpa Linan Ut
Bonus: Åh Amadeus

[Dansa I Neon, 1987]
03 Dansa I Neon
04 Det Går Väl An
Bonus: Jag Känner / Saknar Dig Innan Du Går

[Talking In Your Sleep, 1988]
05 Om Igen
06 Talking In Your Sleep
Bonus: The Key / Jag Kan Jag Vill

[My Name, 1989]
07 Standing In My Rain
08 Why (Så Lätt Kommer Du Inte Undan)
Bonus: Tänd Ett Ljus / My Name

[A Womans Gotta Do What A Womans Gotta Do, 1991]
09 006
10 Are You In Or Are You Out
Bonus: Hard To Be A Lover / The Preacher

[Fantasy, 1993]
11 Give Me Your Love
12 Fantasy
Bonus: Baby Baby Love

[Lena Philipsson, 1995]
13 Månsken I Augusti
14 Stjärnorna
Bonus: Moder Swea / Kärlek Kommer Med Sommar

[Bästa Vänner, 1997]
15 Tänk Om Jag Aldrig Mer
16 Bästa Vänner
Bonus: En Annan Man

[Det Gör Ont En Stund På Natten Men Inget På Dan, 2004]
17 Delirium
18 Det Gör Ont
Bonus: Lena Anthem (ett måste!) / På Gatan Där Jag Bor

[Jag Ångrar Ingenting, 2005]
19 Han Jobbar I Affär
20 Unga Pojkar Och Aldre Män
Bonus: Jag Ångrar Ingenting / Sover Hellre Ensam

[Dubbel - Lena & Orup, 2008]
21 Nu När Du Gått (med Orup)
22 1 skäl
Bonus -

Icke vanliga album spår som borde få en chans att få med en samling:

* I Believe In Miracles
* Fly Me Over The Rainbow
* Spell Of Love
* Lady Star
* Idiot
* Dancing In The Neon Light (feat Dead By April)

Sen kan man ju hoppas på en ny låt också, för att marknadsföra skivan med.

Vilka låtar skulle du vilja ha med på ett samlings album med Lena PH?

Kommentera gärna och gå in på Lenas sida och rösta på dina favoriter

Lyssna på Lena Philipsson playlisten på Spotify här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0