Så Mycket Bättre: Skivbolagen pressar TV4
TV4 jagar nya artister till ”Så mycket bättre”.
Och skivbolagen rustar för att få med sina stjärnor.
– Vi slogs väldigt mycket för att få in E-Type i år, säger Per Sundin, vd för Universal music.
TV4:s underhållningsprogram ”Så mycket bättre” har blivit en guldgruva såväl för kanalen som för musik-Sverige.
Efter den första säsongens succé har skivbolagen fått ett nytt skyltfönster att marknadsföra sina artister genom.
– Vi såg redan för ett år sedan vilken enorm effekt programmet hade. Då började vi pitcha artister mot TV4, säger Per Sundin, vd för Universal music.
Från Universal deltog Tomas Ledin, 59, Lena Philipsson, 45, och Martin ”E-Type” Erikson, 46, i den andra säsongen, som avslutades den 17 december.
– Vi slogs väldigt mycket för att få in E-Type i år. Ett av våra försäljningsargument var att det skulle bli spännande att se hur de andra artisterna tolkar hans låtar, säger Per Sundin och fortsätter:
– Sen är det kul om produktionsbolaget och TV4 i slutändan tycker att det är bra. Då har vi lyckats att få in honom där. Han var inte självskriven, om man säger så. Läs mer här