Lena Ph föll för Martin

BORLÄNGE/STOCKHOLM

Nu har Lena Ph fått upp ögonen för Martin Redhe Nord, Borlängebördig show- och musicalartist.

Detta då han har en av huvudrollerna i hennes kommande show som har premiär till hösten.

– Lena Ph är ju verkligen en ikon så det här känns lite pirrigt, kommenterar Martin.

 

Den 29 september i år är det premiär för Lena Philipssons nya show, "Lenas drömshow", på Cirkus i Stockholm. En föreställning i vilken Borlängesonen och musikartisten Martin Redhe Nord har en framträdande roll.

– Jag är en av sex rollkaraktärer som ska backa upp Lena under den något okonventionella föreställningen. "Lenas drömshow" bygger i korthet på att allt verkar vara en dröm och det i sin tur gör ju att precis allt kan hända under showens gång, berättar Martin Redhe Nord som faktiskt blev headhuntad till sin roll.

– Det var koreografen och regissören Fredrik "Benke" Rydman, från streetdancegruppen Bounce, som kontaktade mig och fråga om jag var intresserad, och det var jag såklart. Givetvis är det väldigt stort och hedrande att få vara med i Lena Ph:s show, men just att bli tillfrågad av Fredrik, som i många år varit min stora förebild vad gäller koreografi och dans, är för mig en enorm ära, förklarar Martin som nu senast spelat i Romeo & Julia med bl a Måns Zelmerlöw och Loa Falkman

Så här långt har ensemblen haft några förberedande möten. Repetitionerna kommer sedan att dra i gång i mitten av augusti. Något Martin givetvis ser fram emot.

– Det ska verkligen bli spännande. Lena är ju en riktig ikon och dessutom en grym artist med ett helt gäng hits i bagaget. Det känns lite pirrigt måste jag medge.

I ensemblen runt showen ingår förutom Lena Ph och "Benke" Rydman också konstnären Ernst Billgren. Ett faktum som triggar Martin lite extra.

– Det är en extra utmaning. Att ha med renodlade konstnärer i den här typen av projekt känns inspirerande. De har säkert nya infallsvinklar som blir spännande, avslutar Martin Redhe Nord, Borlänges bidrag till svensk showunderhållnings stora scener.

Källa


Kommentarer
Postat av: Niklas

Hej driftansvarige/läsare!



Jag är på jakt efter trogna/hängivna Lena Philipsson- fans till eventuell, framtida TV- produktion.

För mer information, kontakta mig på: [email protected]



Varma hälsningar

2011-07-22 @ 11:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0