Lena Ph jubilerar med drömshow

lena ph

Lite nytt, lite gammalt och en hel del oväntat. Lena Philipsson har tillsammans med konstnären Ernst Billgren och koreografen Fredrik "Benke" Rydman, som tidigare jobbat med Bounce, skapat vad hon kallar en drömshow.

— Det innebär en show som jag alltid drömt om att göra, men också en drömsk show där lite vad som helst kan hända, säger hon.

Men det kommer inte bli en nostalgitripp där Lena Philipsson blickar bakåt och summerar karriären. Höstens föreställningar är ingen vanlig jubileumsshow, understryker hon.

— Det kommer bli en del gamla låtar och en del nya och en och annan cover. Men det jag tycker är mest spektakulärt med den här showen är att vi kommer att stå på en rund scen i mitten av Cirkus.

— En rund scen gör att man kommer närmare publiken, det blir lite mera naket. Jag vill att den här föreställningen ska bli festlig och spännande. Inte så prydlig, säger hon.

TT Spektra: Kommer det att dyka upp några gästartister?

— Man vet aldrig, allt kan hända.

Ernst Billgren medverkar som en slags visuell rådgivare och ska också arbeta med scenografin.

— Jag vill att vi ska jobba mycket med bilder, att det ska finnas något roligt att titta på. Alla vi tre är intresserade av bild och att det sker oväntade saker under en föreställning, säger Lena Philipsson.

TT Spektra: Hur kommer det att märkas att du firar 25 år som artist?

— Jag pratar gärna om gamla misstag som man kan skratta åt, det kommer jag göra nu också. Så några tillbakablickar kommer det att bli.

Lena Phlipssons show har premiär på Cirkus den 29 september och kommer att spelas till och med 5 november.

TT
Expressen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0