Amerlia: Närgångna frågor till Lena Ph

lena philipssonphilipssonlena ph

Blir det konst istället för musik nu, Lena?
– Hahaha! Nej, det blir det inte. Faktum är att tanken slagit mig så här i mitten av livet att man kanske skulle prova nåt nytt, men jag tror inte att just konst skulle vara en så bra idé.

Förra gången showade du och Orup, nu är det du och Ernst Billgren. Det låter intressant!
– Det ÄR intressant! Han har ett helt annat tänk och kan slänga ur sig vad som helst. Men Billgren kommer inte att vara på scen, utan det är han, jag och Fredrik Rydman från Bounce som sitter och skriver ihop. Det är jätteroligt att bolla idéer.

Krogshower är lika med gamla hits. Hur trött är du på att sjunga ”Kärleken är evig”?

– Vissa låtar förväntas man sjunga och det gör jag också. Det ingår i jobbet och jag är jättetacksam för mina hits. De har gjort min karriär!

Du är 45, och på Melodifestivalen var du snyggast av alla. Hur gör du?

– Jaha…hahaha! Hur gör jag? Jag är tacksam för att jag fått behålla min fysik. Jag har alltid varit smal, men med åren har jag gått upp lite. Vilket inte gör något för jag var för spetig tidigare. Men det känns att jag är 45 och inte 20 längre.

”Så mycket bättre” eller ”Stjärnorna på slottet” – vilken skulle du välja att vara med i?
– ”Så mycket bättre”, tror jag. Jag följer båda med ena ögat. Det är roligt att se folk man gillar. Intressanta människor. Men jag har nog mer behållning av ”Stjärnorna”.

Du sjöng en duett med Michael Bolton för länge sen. Hur sexig var han?

– Jag kommer inte ihåg. Jag var väl så skräckslagen! Den där hockey-frillan minns jag. Det var en ära att sjunga med honom, men jag var livrädd. Jag hade sytt en fruktansvärd kjol som ingen hade vett att stoppa mig från att ha på scen. Han hade sett mig i något sammanhang tidigare och det var på hans initiativ vi sjöng ihop. Annars trodde jag att han skulle välja Lisa Nilsson som var mer i ropet än jag då.

Förra året gifte du dig med Per Holknekt. Hur mycket Lena Ph finns det i Odd Molly-kollektionerna?
– Jag vet inte om jag inspirerat, det är nog för tidigt att se. Jag ägde faktiskt inte ett enda Odd Molly-plagg innan jag träffade Per.

När grät du senast?

– Jaha, du… ärligt talat minns jag inte riktigt. Men det berodde nog på trötthet. Det har varit mycket den senaste tiden.

När skrattade du senast?

– Jag skrattar nästan varje dag. Jag plåtades igår med en ridpiska och den skrattade vi åt. Piskade, skrek och skrattade.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Namn: Lena Philipsson. Ålder: 45. Familj: Maken Per Holknekt och barnen Noa och Saga, från sitt tidigare äktenskap med Måns Herngren. Bor: Stockholm. Aktuell: Med ny krogshow i höst.
Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0