Expressen: Lena Philipsson lärde sig att misslyckas

lena ph

Lena Philipsson, 45, har alltid drivits av ett enormt kontrollbehov. Även om det släppt en hel del sedan hon blivit äldre.
- De som kände mig när jag var 20 skulle inte känna igen mig i dag, säger hon i tidningen Kattis & co.
Hon beskriver sig som prydlig och präktig och kallar sig själv en "typisk duktig flicka".

Sticker ut

- Visst sticker jag ut ibland, men jag har alltid sett till att sköta mig, komma i tid och göra det som förväntas av mig.
I skolan var det otroligt viktigt att ligga före alla andra och vara bäst. Hon säger sig ha varit så kontrollerad att hon "blev omskakad" varje gång hon inte förstod vad fröken sa.
- När de andra till slut kom ifatt blev det ganska traumatiskt för mig. Jag var så ängslig att göra fel eller inte hänga med, säger hon i Kattis & co.

Kan också ha fel

Men så småningom tvingades hon lära sig att misslyckas och ha fel.
- Men det var svårt för mig...
Även om Lena tycker sig ha blivit en bättre människa med åren får hon fortfarande jobba med att inte bara hitta fel hos andra och i stället visa uppskattning.
- Jag måste bli bättre på att berömma folk, jag har lättare att reagera på när något är fel eller inte är bra.

Källa

Kommentarer
Postat av: Pia Frisör

Baksmällan 2 blev ordentligt sågad i DN. Kommer nog inte se den, de brukar ha rätt bra koll. ..

Postat av: Roxxi

Fin blogg :)



Lyxiga blingade mobilskal

www.phonefashion.se

VINN 300:- PRESENTKORT

2011-05-30 @ 22:34:43
URL: http://www.phonefashion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0