Lena Ph kan ge upp artistlivet!

lena ph

Lena Philipsson firar 25 år som artist med hyllad krogshow - och deltar i "Så mycket bättre".
Men inom kort kan stjärnan säga adjö till artistlivet.
- Den senaste tiden har tanken kommit att man skulle ta en längre paus, säger sångerskan som bland annat vill bo utomlands en period.

I kvällens "Så mycket bättre" är det Lena Philipsson, 45, som ska hyllas på Gotland. Men det var med viss rädsla stjärnan gav sig i kast med sin dag.
- Jag minns att det var lite läskigt. Jag tycker det kan vara nervöst att stå i centrum på det viset. Att ta en massa plats och alla ska sitta runt mig och prata om mig. Men det gick bra och alla var väldigt snälla, säger Lena Philipsson.

Stortrivs

I programmet berättar hon öppenhjärtigt om sin 25 år långa artistkarriär fylld av framgångar - och vissa motgångar. I dag stortrivs hon med sitt jobb, men tanken på att ta en lång paus från artistlivet finns också där.
- Den senaste tiden har tanken kommit att man skulle ha en längre paus och inte fortsätta marschen framåt hela tiden. Jag skulle gärna vilja testa att vara utomlands en liten period till exempel och byta miljö, säger Lena Philipsson.

"Överrumplad"

Just nu firar hon sin långa karriär med en krogshow på Cirkus. Och därmed missar hon varje avsnitt av "Så mycket bättre".
- Jag tittar inte på mig själv på det viset heller. När man var där var man också så överrumplad av alla uttryck att det framför allt är nu efteråt man tänker tillbaka på det och känner att det är en otroligt unik upplevelse, säger Lena Philipsson. Källa

E-Type - bäst bakom symaskinen. Aftonbladet om Lenas dag. Läs mer här

Timbaktus flört med Lena Ph, läs mer här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0