Tv-succén försenar Lenas skiva



lena philipsson

Tv-succén försenar Lenas skiva


0

Lena Philipsson skjuter upp sitt nya album i väntan på "Så mycket bättre"-skivan.

– Jag har haft ganska mycket att göra det här året, så det blir ett pussel att få ihop alla bitar, säger hon.

På lördagen är det Lena Philipssons tur att styra skutan i TV 4:s "Så mycket bättre". Det var en nervös dag för sångerskan som firar 25 år som artist.

– Det är en sak att stå på scenen och showa och leverera och en helt annan att ta den platsen privat. Det har jag alltid varit dåligt på, säger Lena Philipsson till TT Spektra.

Hon skrev till och med frågor om sig själv på lappar och delade ut.

– Jag ville inte att det skulle bli tyst. För mig är det jobbigt om det blir för seriöst. Jag tycker över huvud taget att det är jobbigt att vara i centrum bland människor som jag inte känner så väl. Jag är inte så van vid att prata om mig själv.

Skivorna krockar

Jubileumsåret har varit intensivt för Lena Philipsson med en show på Cirkus i Stockholm, inspelningen av ett nytt album, samt spelningar av "Gäster med gester" och "Så mycket bättre". Plattan var tänkt att släppas i novemver, men skjuts på framtiden. Det kan bli aktuellt att ta med en av Lenas tolkningar från programmet på den nya albumet.

– Föreställningen går jättebra och jag är glad för det. Skivan har blivit uppskjuten och nu är det så olyckligt att den krockar med "Så mycket bättre"-skivan, så skjuter vi på den lite till. Metro.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0