Tomas Ledin: En sådan här inspelning är extremt intensiv

tomas ledin

TT Spektra har snackat med Tomas Ledin om Så Mycket Bättre:

Förra årets omgång karvade ordentligt i artisterna hjärtan. Vi fick se hur både Lasse Berghagen och Plura Jonsson föll i tårar.
Årets deltagare är ett gäng som är kända för att hålla på sin integritet. Men att följas av ett kamerateam hela dagarna och få minimalt med sömn gjorde att artisterna öppnade upp sig på oväntade sätt, säger Ledin.
– En sådan här inspelning är extremt intensiv. Och det är ingen tillfällighet. Det är för att vi ska bli lite mjuka i kanterna, emotionella och säga det vi inte brukar säga och göra det vi inte vanligtvis gör. På så sätt var det en övning i att lära känna sig själv.

Av årets artister räknar han Lena Philipsson, Eva Dahlgren och Mikael Wiehe som nära vänner. Laleh, E-type och Timbuktu var nya bekantskaper.
Men att höra de musikaliska tolkningarna var rörande, berättar Tomas Ledin. Nytt i år är att 30 minuter extramaterial från luncherna respektive middagarna kommer att visas i TV 4 Play efter programmet.
– Det går inte att förbereda sig för hur man reagerar när artister som man respekterar tar sig an ens material. Det blev väldigt mycket mer emotionellt än jag kunnat tänka mig. Jag blev riktigt tagen.

TT Spektra: Fick du lära dig något nytt om de redan kände?

- Jag tycker att Lena, Mikael och Eva bjöd till ordentligt och var väldigt generösa med sig själva.

TT Spektra: Var det något som du tänkt att du inte skulle berätta om?

- Jag hade bara tänkt att jag inte skulle gråta. Inga tårar! Men det var väldigt svårt. Nu vet jag inte hur programmet klippts ihop, men jag tror i alla fall inte att det var några tårar från mitt håll.

Läs hela artikeln här eller här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0