ALLTID AKTUELLA LENA PH

lena ph

ÅHLENS:

Lena PH är hetare än någonsin. I höst är hon aktuell med skivsläpp, krogshow och tv-serie. Vi tog oss en pratstund med henne om mode, nya skivan och hur hon kan se så oförskämt fräsch ut.

Vilken spännande höst du har framför dig!  Den 29 september är du tillbaka där allt började – på Cirkus i Stockholm. På vilket sätt skiljer sig den här showen från dina tidigare?
En stor skillnad är att scenen är placerad mitt i salongen, vilket ger en helt annan kontaktyta med publiken. Sedan jobbar jag med två inspirerande kreatörer, nämligen Ernst Billgren och Benke från dansgruppen Bounce. 

Spännande! Vad är det sista du gör innan du går ut på scenen?
Skakar med benen, gör en åkerbrasa typ, snurrar med armar, tänjer. I det läget pratar jag inte så mycket.. 

Vilka är dina bästa stylingtips när du klär dig för att gå ut på scenen?
Att inte ta på sig något som hindrar dig från allt du ska kunna göra på scen. Inte för höga klackar och gärna töjbara kläder. 

Du har alltid haft din personliga stil när det gäller kläder. Hur har den förändrats genom åren och var shoppar du helst?
Jag köper mer dyrt nu än förut, mer kända märken. Men jag är också en glad kund på billigare ställen när det gäller mina privata kläder. 

Du släpper nytt album i höst, berätta lite om det!

Det är ett album fyllt med nya spännande samarbeten med personer jag inte jobbat med tidigare. 

Sen blir det TV också. Vem av deltagarna i ”Så mycket bättre” ser du mest fram emot att få tolka? Eller bli tolkad av?
E-type känns kul att tolka! Det ska bli intressant att höra Timbaktu tolka mig.

Lena, du ser oförskämt fräsch ut, trots att du fyllt 45 år. Någon hemlighet du vill dela med dig av?
Bra gener! Och kanske det faktum att jag har det jobb jag har, man håller sig alert på ett annat sätt tror jag, man tvingas utvärdera sitt utseende. 

Om du har 5 minuter på att göra dig i ordning – vad gör du?
Consealer, markerar ögonbrynen, brun ögonskugga runt ögat, mascara och rouge - ja jag hinner det på 5 min.

Stort lycka till med allt i höst Lena!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0