Lena Ph röjde loss på Pride i natt

 
 
 
 


Det var den 19 juni som Expressen.se kunde berätta att Lena Philipsson, 46, ville skilja sig från Per Holknekt, 52.

Sångerskan har sedan dess ställt in inbokade framträdanden i "Sommarkryset" och det planerade numret under hyllningskvällen till Tomas Ledin på Skansen.

På onsdagens invigning av Pridefestivalen i Stockholm var Philipsson inte heller på plats, trots att hon gör den officiella låten "Du följer väl med?". I samband med det stod det också klart att Philipsson ställde in en planerad skivsignering.
"Har varit ledig"

Men strax efter klockan 21.00 på lördagen var hon äntligen tillbaka i rampljuset.

Lena Philipsson tog sig då in bakom scenen i Tantolunden, och cirka en timme senare tog den folkkära sångerskan emot publikens jubel när hon inledde sin explosiva show.

Hon har under sommaren hållit sig undan offentligheten - inte ens hennes presstalesperson Ebba Lindqvist har haft kontakt med henne.

- Lena har varit ledig, på semester. Jag har personligen inte pratat med henne i sommar, säger Lindqvist till Expressens Linus Brännström.
"Stöd och kärlek"

En av Philipsson nära vänner, artisten Andreas Lundstedt, var inför Lenas framträdande på Pridefestivalen mycket förväntansfull.

- Det ska bli kul att se henne köra. Publiken kommer att ge henne stöd och kärlek, säger han i lördagens Expressen.

Den 18 juni skrev Lena Philipsson och Per Holknekt under sin skilsmässoansökan. Handlingarna inkom till Stockholms tingsrätt den 2 juli.

Per Holknekt har i en intervju med Expressen berättat om sitt snedsteg.

- Jag vet vad jag gjort fel. Jag mår väldigt, väldigt dåligt över det jag ställt till med. Jag hoppas att fler än jag mår dåligt av sina egna otroheter. Det är inte okej. Jag har svurit Lena min hand, sa han bland annat.

 Se Lena sjunga Du följer väl med och Lena Anthem på Expressen.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0