Lena PH & Carola sjunger - Om Igen!

 
Carola berättar på sin blogg att hon sjunger duett för första gången i tv med Lena Philipsson - och det blir Lenas schlagerbalad klassiker "Om Igen"
 

…… Så nu e jag på banan igen!
Tappade nätet i huset inatt/ imorse och sen iväg till Bromma airport för musik-rep på STORA TEATERN i Göteborg tillsammans med denna talangfulla svenska sångerskan.
Snart avslöjar jag vem..! ; )
Visste inte om d var offentligt än eller hemligt att vi ska göra en duett i tv ihop så jag fotade bara ‘hennes’ hiss igår i respekt för både henne och att inte avslöja för mkt. Hi hi
Nu fick jag dock reda på att det inte var hemligt så då kan vi ju berätta att det kommer att bjudas på en finstämd ballad som handlar om hoppet om den eviga stora kärleken. : )
Sjungs på svenska och är en av hennes äldre låtar från -88, som framfördes då på melodifestivalen. (Tror jag var på bibelskola i Dallas Texas då med ex-maken.)
Det här blir endast 2:a gången vi sjunger ihop nånsin.
Första gången var på en privat tillställning, på Micael Bindefelts födelsedags kalas på Mallorca..!!!
Då överraskade vi honom
med Barbra Streisands ‘Enough is enough’ i duettform så Micke kysste våra fötter efteråt! Sant.
( Dock med skor! )
Den här gången och första gången i tv gör vi hennes låt ‘Om igen’
i hennes egna tv-show
‘En helkväll med Lena Ph’…
Yeah!
Där har du det – Lena och miss Häggis i samma låt ( och i samma båt.. ) hm.

Har verkligen gått bra på repetitionerna och det låååter så bra tillsammans i en avskalad och känslosam version av låten.
(Skulle oxå vilja kunna spela piano..!!)
Sänds någon gång i mars om jag förstått det rätt. Lena ringde och frågade om jag ville komma och sjunga med henne innan jul och jag sa: ja!
Känns kul.
Hon frågade även i våras till ett annat program men då var jag på väg att hämta Zoe.
Nu äntligen blir det av.
Och jag har en känsla att det inte blir sista gången.
Tv teamet jublade i salongen efter vi satte sista tonen..


Följ Carola på sin blogg här

Följ Lena Philipsson på Facebook här

 


Kommentarer
Postat av: Monica Kirch

Du är bäst det var du redan med denna låt har alltid gillat din sång och musik.Kram

2013-02-16 @ 14:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0