Lena Ph: ’Jag är inte rädd för att sticka ut’

 
 
Lena Ph: ’Jag är inte rädd för att sticka ut’
Berättar om framtiden: Det är viktigare att välja saker som känns bra


Efter 25 år i rampljuset.

Nu har det blivit viktigare för Lena Philipsson att välja rätt.

– Det känns som att man blir en bättre människa på alla vis, säger hon.

Lena Philipsson, 46, är inte rädd. I stället strävar hon efter reaktioner.

Och provokationerna finns överallt. På scenen i hennes föreställning ”Min drömshow”. I programmet ”Konstkuppen” i SVT, med premiär nästa vecka, där Lena är programledare.

– Om man sätter fingret på något som är känsligt, och om man gör det offentligt, så reagerar folk, säger hon och fortsätter:

– Jag har en lättsam inställning till kreativitet. Det har fallit sig naturligt att jag styrt och ställt den kreativa processen, det är mer den röda tråden i min karriär än det faktum att jag sjunger.
Nu ska boken släppas

Hon vill inte att publiken ska sitta tillbakalutad. Att ingenting ska hända. Att hon står stilla och inte utvecklas.

– Jag är inte rädd för att sticka ut. Men jag har aldrig tänkt att jag vill göra avtryck. Men man vill ju göra bra saker. Och det börjar ju med att man kan sjunga, och får möjligheten att göra det. Så tycker man att det är roligt och jobbar på.

Och livet har varit intensivt för Lena Ph det gångna året. När exmaken Per Holknekts otrohet uppdagades i somras ställde Lena in flera framträdanden.

Två månader senare gjorde hon comeback på Pride-festivalen och under hösten har hennes föreställning ”Min drömshow” gått på Rodeo i Göteborg.

Exmakarnas sommarhus på Ingarö i Stockholm ligger fortfarande ute till salu, och i går gick deras betänketid angående skilsmässan ut.

Lenas bok som beskriver hennes 25 år som artist sköts tillfälligt upp i höstas, men har nu fått ett nytt release­datum den 15 mars.
”Det känns bra”

– Det är först nu i min ålder som jag har börjat reflektera över att jag har hållit på länge. Vad har jag egentligen gjort? Vad har jag presterat egentligen? Så det blir viktigare för mig, från nu och framåt, att välja saker som känns bra, säger Lena.

Hur känns det att ha kommit till den punkten nu?

– Livet, känns det som. Och det känns bara bra. Man samlar på sig erfarenheter under tiden som går och det känns som att man blir en bättre människa på alla vis.
Källa: Aftonbladet
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack,Lena för en underbar tv-show,du är outstanding i svenskt nöjesliv.Keep up the good work!

2013-02-22 @ 21:43:52
URL: http://norbergianblue.wordpress.com
Postat av: Dennis Magnusson

Va roligt att carola och du jobbar i hopp.Det har jag inte hört läst något talat åm huvod taget hört att ni två snygg.Brudar har roligt till sammans.Gärna trefa prata som vanligt fålk gör.Men det är omöligt prata och trefas från säker het risk för dej som känd persson.

2013-07-13 @ 22:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0