Lena Ph i TV4

 
 

Expressen: Artisten om hur hon skyddar sitt privatliv

Lena Philipssons nya låt "Jag är ingen älskling" handlar om ett smärtsamt uppbrott.
Nu svarar artisten på ryktena om låten i "Nyhetsmorgon" – och berättar samtidigt om hur hon skyddar sitt privatliv.
– Det är en liten balansgång, säger hon.

Lena Philipssons nya låt "Jag är ingen älskling" har lett till en rad spekulationer.
Många tror att den handlar om skilsmässan från exmaken Per Holknekt.
I en intervju med "Nyhetsmorgon" i går fick Lena Philipsson svara på frågor om låten.
– Det har ju blivit en del frågor kring texterna. Med tanke på mitt förflutna och saker som har hänt så blir det att folk gärna vill dra den parallellen och rota lite mer i det och jag kan väl ha en förståelse för det men å andra sidan berättar jag vad jag vill berätta i låten. Och kan det inte få vara bra så? säger hon

I intervjun berättar Lena Philipsson också om hur hon gör för att skydda sitt privatliv.
– Jag har funderat på vad jag är beredd att prata om. Jag tror att jag tar det från situation till situation. Känns det snaskigt är jag inte beredd att öppna upp. Jag tar det lite som det kommer, vad jag känner att jag är redo att prata om för saker. Det är en liten balansgång. Jag vill inte vara för svår heller, säger hon.

Lena Philipsson säger att hon inte är särskilt känslosam och att hon alltid håller de allvarliga känslorna borta.
Men samtidigt grubblar artisten över varför hon är så privat.
– Det är väl det att jag sitter och inte riktigt har lust. Jag kan vara ganska listig att ta mig runt vissa frågor. Sedan ställer jag mig själv frågan varför det är så viktigt att vara så hemlig, att hålla privatlivet så privat, säger hon.

Källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0