Lena Ph:s nya show

 
 

Lena Philipsson
Den 3 feb 2016 har Lena Philipssons nya show "Jag är ingen älskling" premiär på Cirkus i Stockholm, 30 år efter det stora genombrottet. Den här gången är musiken i fokus och strålkastarljuset riktas mot Lena Philipsson vid pianot. Det blir en genuin och kärleksfull kväll fylld av sprudlande glädje, sväng och förtroliga samtal.

 

Lena Philipsson är aktuell med singeln, albumet och showen med samma namn – "Jag är ingen älskling”. Singeln som premiärspelades på Allsång på Skansen i somras fick lysande recensioner och gick direkt in på iTunes förstaplats. Det är första gången sen 1997 som Lena skrivit all text och musik vilket gör albumsläppet extra speciellt.

 

Showen "Jag är ingen älskling" har premiär på nya Cirkus Skandiascenen den 3 februari 2016. Med den kommer publiken få lära känna en ny sida av vår folkkära popstjärna när hon tar plats vid pianot.

 

– Senast jag uppträdde så här var jag 16-17 år. Jag brukar alltid vara inblandad i allt i mina shower, men nu vill jag släppa fram musikern i mig. Det är en viktig sida av mig och nu är jag äntligen mogen för att visa den, berättar Lena Philipsson.

 

"Jag är ingen älskling” är en varm och kärleksfull show som blandar nya låtar med klassiska hits och känslosamma partier med pampiga crescendon. Till sin hjälp på scen har Lena Philipsson ett svängigt sexmannaband och showen är regisserad av Emma Bucht ("En man som heter Ove", "Treater”, "Bröderna Luuk") och Helena Dillén (Grammis, Polarprisgalan) har gjort scenografin.

– Det kommer att vara genomarbetat, glammigt och snyggt, men också lite nära i tonfallet. Det är en ny utmaning och känns som en spännande kontrast till de stora showerna att pröva något mer nertonat och avskalat. Jag är sjukt taggad att köra de flesta av mina nya låtar tillsammans med en del av mina gamla hits. Jag vill sträva efter en egensinnig show fylld med kärlek och lust, berättar Lena Philipsson.


Biografi
Lena Philipsson är en av landets populäraste artister sedan 1980-talet och har bland annat haft stora hits med låtar som "Det gör ont”, "Kärleken är evig”, "Han jobbar i affär”, “Lena Anthem” och "Dansa i Neon”.

 

Redan som 16-åring vann hon en tv-sänd talangjakt med en egenskriven låt. Två år senare släpptes singeln “Boy/You Open My Eyes” och det stora genombrottet som artist skedde 1986 när Lena Philipsson kom tvåa i Melodifestivalen med låten "Kärleken är evig". Hon ställde även upp året efter med "Dansa i neon” och 1988 med "Om igen” och släppte flera studioalbum som innehöll hits som "Åh Amadeus”, "Månsken i augusti”, "Stjärnorna” och "Standing in my rain”.

 

2004 gjorde Lena Philipsson comeback i Melodifestivalen och vann med låten "Det gör ont”. Hon har också varit programledare för tävlingen vid tre tillfällen under 2000-talet.

Hennes första krogshow, "Lena Ph Agent 006” på Hamburger Börs i Stockholm blev en succé och har genom åren följts upp av flera framgångsrika föreställningar. Under 2007 och 2008 genomförde hon tillsammans med Orup den bejublade krogshowen "Lena+Orup” som började i Stockholm, flyttades till Göteborg och sedan åkte på en turné över hela landet. Sammanlagt sågs den av närmare 250 000 personer. 2011 firade Lena Philipsson 25 år som artist med den pampiga föreställningen "Min drömshow” på Cirkus i Stockholm och firandet fortsatte året efter med en utsåld show på Rondo i Göteborg. Tillsammans med dansare, musiker och körsångare bjöd Lena på en häpnadsväckande resa genom sin karriär.

 

Hösten 2013 och våren 2014 medverkade Lena Philipsson i musikalen SPÖK! tillsammans med Loa Falkman, Måns Zelmerlöw och Sussie Eriksson.

 

Hösten 2015 släpps Lena Philipssons tolfte studioalbum i eget namn, "Jag är ingen älskling”, och i februari 2016 sätter hon upp sin nya show med samma namn, 30 år efter det stora genombrottet.

Källa

BOKA BILJETTER HÄR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0