Lena Philipsson: ”Vi skrek: Fem plus!”

 
Aftonbladet:
Lena Philipsson nya show är det bästa hon har gjort.
Det anser Aftonbladets recensent som ger henne toppbetyg - fem plus.
– Det känns fantastiskt bra, jag hade liksom inte räknat med det, säger hon.

Lena Philipsson, 50, får högsta betyg.
Hennes show ”Jag är ingen älskling” har fått fem plus av Aftonbladets recensent Jan-Olov Andersson som kallar föreställningen för det bästa hon har gjort.
– Det känns fantastiskt bra, jag hade liksom inte räknat med det. Man är alltid lite nervös när någon ska skriva om showen för en recensent kanske inte tycker som man själv, så i bland spelar det ingen roll hur bra man än är för det fungerar ändå inte hela vägen fram, säger Lena Philipsson.
– Jag hade varit nöjd med mindre men samtidigt är jag så glad över att han vågade putta fram det ett snäpp till, säger hon.


”Vi blev så glada”
Det var efter premiären i Stockholm i natt som hon fick höra talas om nyheten.
– Vi blev så glada när vi såg det här. Vi såg det på natten när någon plötsligt kom fram och visade recencionen. Resten av natten gick vi runt och skrek: Fem plus!, säger Lena Philipsson.
Känns det extra bra för att du skrivit musiken?
– Ja, hela nya skivan är mina låtar men jag har faktiskt skrivit allt manus också och har varit med och skapat showen så det är väldigt, väldigt mycket jag. Jag har skrivit alla texterna och då blir det ännu mer fantastiskt.


Vill att showen ska kännas personlig
”Det här kommer rakt från Lena Philipssons hjärta. Med både kraftfull och innerlig sång. Man diggar, skrattar, fäller kanske några tårar. Man blir som ett med henne.”, skriver Jan-Olov Andersson.
Och det var just en personlig show som Lena Philipsson ville förmedla.
– Ja det var så jag ville ha det. Det är lite närmre, jag spelar piano och det är mina låtar. Det här är ingen föreställning när jag springer ut och byter kläder, hänger i en trapets eller dansar loss. Det är väldigt koncentrerat till musik och prator vilket känns jätteskönt och annorlunda för mig, om man jämför med vad jag har gjort tidigare, säger hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0