Lena Philipssons vilda 50-årsfest + Agent 006 interjuv

 
 
 Lena Ph comeback som Agent 006 - 2014 
 
Det är en kändistät skara på artisten Lena Philipssons 50-årsfest för kvällen. Bland andra festfixaren Micael Bindefeld, Pernilla Wahlgren, Kicken Lundqvist, Lisa Nilsson och Johan Petré har alla lagt upp bilder på Instagram från tillfället.
Pernilla Wahlgren skriver på Instagram:
"Redo och på väg till kvällens 50-årskalas för en för evigt ung pingla som älskar att dansa i Neon".


Johan Petre har delat med sig av en bild tillsammans med Lena Philipsson där han skriver att det är fest.
"Grattis bästa Lena på din 50 års dag! Nu är det fest!", skriver han på Instagram.

Lena Philipsson firas
Även Kicken Lundqvist har publicerat en bild med honom själv och Lena Philipsson.
"Säg hipp hipp hurra till världens bästa Lena som fyller 40 + moms idag!", skriver han till bilden.
Även Lisa Nilsson har lagt upp en bild på Instagram, från när hon fixar håret inför festen.
"Lägger håret för Lena Philipsson", skriver hon till bilden.


Fått många gratulationer
Lena Philipsson har fått många gratulationer på sociala medier under dagen, och redan på förmiddagen lade hon upp en bild på en tårta där det står Lena på Facebook.
"Första biten till mig", skriver hon till bilden.


I september förra året släppte Lena Philipsson sitt nya album "Jag är ingen älskling".
Skrev låt om 50-årskris
Låtarna har hon skrivit själv, och sista låten, "Adjö Farväl", menar hon är hennes 50-årskris.
– "Adjö Farväl" brukar jag säga är min 50-årskris-låt. Det känns lite som att man kliver in i en ny fas, och då säger adjö till den gamla Lena och kliver in i någonting lite mer öppet. Lite mer berättande. Inte vet jag. Det är den känsla jag har, den är inte så tydligt egentligen. Vad den handlar om. Jag har en känsla av att jag nästan vänder mig till publiken. Det går att tolka den låten på massa olika vis. Man kan också säga "adjö, det är dags att gå hem från festen", sa Lena Philipsson då.
Källa
 

Ur arkivet: Staffan Dopping intervjuar 25-årig Lena Philipsson

 
 
 
 
 
 
 
Lena Ph 1991 som Agent 006
 
 
 
 Pernilla Wagren bloggar:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0