Lena PH tillbaka till Göteborg & Rondo för Show 2017

 
 
Lena Philipssons show ”Jag är ingen älskling” kommer till Göteborg i slutet av januari nästa år. Den genuina och kärleksfulla föreställningen, som höjts till skyarna i media, går från succé på Cirkus i våras och en omfattande Sverigeturné under hösten, vidare till en fast scen igen. Premiären på Rondo sker den 26 januari 2017, biljetterna släpps på fredag den 14 oktober kl 9:00.

Showen "Jag är ingen älskling” är ännu en stor framgång för Lena Philipsson. "Jag är ingen älskling" får 5 av 5 i betyg av Aftonbladet som skriver att det är "det bästa hon har gjort". Expressen menar att "hon har varit lika underhållande förut, men aldrig lika personlig" och ger 4 av 5 i betyg. 

Den 10 september började den 21 städer långa turnén där Göteborg inte fanns med på listan. Senare samma månad belönades Lena Philipsson med ”Lisebergsapplåden”, en prestigefylld utmärkelse som varje år delas ut ”till någon som gjort Sverige gladare” – så kärleken till Göteborg är härmed besvarad i och med flytten till Rondo. Biljetterna släpps på fredag den 14 oktober kl 9:00.

– "I'm back! Det ska bli så kul att spela i Göteborg igen och jag hoppas publiken är redo för en show som är mer personlig och mer nyanserad än någonsin" säger Lena Philipsson. 

”Jag är ingen älskling” har regisserats av Emma Bucht ("En man som heter Ove", "Treater”, "Bröderna Luuk") och Helena Dillén (Grammis, Polarprisgalan, P3 Guld) har gjort scenografin.

Pressröster om ”Jag är ingen älskling”"Det bästa Lena Philipsson har gjort"
/Aftonbladet, betyg 5 av 5

"Hon har varit lika underhållande förut, men aldrig lika personlig"
/Expressen, betyg 4 av 5

"SOM jag älskar denna kvinna. Smålands Madonna!”
/Nöjesguidens krönikör Frans Strandberg

"Publiken älskar henne, tydligt och ljudligt"
/Corren, betyg 4 av 5

"Att motsvara så höga förväntningar – kanske rentav överträffa dem – är inte dåligt"
/Motala & Vadstena tidning

” Härligt, elegant och proffsigt"
/Länstidningen Östersund
Källa
Läs även mer på GP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0