Lena Philipssons "Jag är ingen älskling" för sista gången på Rival 11 november!

 
Efter snart 2 år, över 100 000 sålda biljetter och besök i hela 27 städer det nu dags för Lena Philipsson att framföra sin storslagna föreställning "Jag är ingen älskling" för sista gången. Showens fyra sista föreställningar spelas mellan den 8 och 11 november på Rival i Stockholm.

- Den här showen har varit min bästa kompis och det känns lite vemodigt att säga adjö, men det känns också skönt att gå vidare och göra nya spännande och kul saker, hälsar Lena.

”Jag är ingen älskling” hade premiär i början av 2016 och har sedan den allra första uppsättningen på Skandiateatern i Stockholm höjts till skyarna i media och spelats för utsålda hus runt om i Sverige.

Föreställningen har musiken i fokus och strålkastarljuset riktas mot Lena Philipsson vid pianot. Nya låtar varvas med klassiska hits i ett kärleksfullt manér och publiken bjuds på känslosamma partier så väl som pampiga crescendon.

Lena Philipsson står själv för manus och till sin hjälp på scen har hon ett sexmannaband. Showen är regisserad av Emma Bucht ("En man som heter Ove", "Bullets over Broadway", "Bröderna Luuk") och Helena Dillén (Grammis, Polarprisgalan) har gjort scenografin.

I slutet av nästa vecka påbörjas den sista resan för ”Jag är ingen älskling” och den 11 november ser vi Lena Philipsson genomföra föreställningen, för allra sista gången, på Rival i Stockholm.

Turnéplan "Jag är ingen älskling" hösten 2017
29 september – Västerås, Västerås Konserthus (slutsålt)
6 oktober – Luleå, Kulturens Hus (slutsålt)
7 oktober – Umeå, Idunteatern 
8 oktober – Gävle, Gävle Konserthus (fåtal)
13 oktober – Karlstad, Karlstad CCC 
14 oktober – Eskilstuna, STIGA Sports Arena
15 oktober – Nyköping, Rosvalla
20 oktober – Falun, Jalas Arena 
21 oktober – Örebro, Conventum Arena
22 oktober – Linköping, Linköping Konsert & Kongress (slutsålt)
27 oktober – Malmö, Slagthuset (slutsålt)
28 oktober – Helsingborg, Helsingborg Arena
29 oktober – Uppsala, Uppsala Konsert & Kongress
4 november – Eksjö, Olsbergs Arena (16.00 fåtal, 19.30 slutsålt)
5 november – Karlskrona, Konserthusteatern (15.00 extra, 19.00 fåtal)
8 november – Stockholm, Rival
9 november – Stockholm, Rival (fåtal)
10 november – Stockholm, Rival
11 november – Stockholm, Rival


Pressröster om Lena Philipssons "Jag är ingen älskling”
”Showen är ljuvlig – det bästa hon gjort”
Aftonbladet, betyg 5


"Hon är fortfarande publikens älskling."
Expressen, betyg 4

”Så modigt och snyggt, Lena PH!”
Göteborgs-Posten, betyg 4

"Publiken älskar henne, tydligt och ljudligt"
Corren, betyg 4

"Om jag ska vara ärlig har jag aldrig hört en publik som skrattar så mycket."
Sydsvenskan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0