Expressen: Lena PH:s oväntade comeback – efter karriärbytet

 
 
Lena Philipsson är tillbaka med ny musik, fyra år efter att ha släppt sitt senaste album.

På sin Instagram berättar artisten om hur nya låten ”Maria Magdalena” kom till.

– Låten kom till faktiskt när jag körde bil. Då fick jag någon liten melodislinga i huvudet som jag tyckte kändes härlig och svängig och bra att köra bil till, säger Lena Philipsson.


2015 släppte Lena Philipsson sitt senaste album, ”Jag är ingen älskling”, och sedan dess har artisten spelat för utsålda hus med en show med samma namn. Hon har också gjort karriärbyten, och setts skådespela både i senaste julkalendern och ”Enkelstöten”.


Men nu är Lena Philipsson tillbaka med ny musik. På fredag släpper den folkkära stjärnan sin nya singel ”Maria Magdalena”.


På sin egen Instagram berättar artisten nu om hur låten kom till, och förklarar att den dök upp hos henne när hon körde bil.
 

– Låten kom till faktiskt när jag körde bil. Då fick jag någon liten melodislinga i huvudet som jag tyckte kändes härlig och svängig och bra att köra bil till. Så jag skyndade mig hem alltså, och försökte få ner detta på pränt, säger Lena Philipsson i klippet på Instagram.

Stöttas av kollegerna: ”Äntligen”
Lena Philipsson heter Maria Magdalena i förnamn egentligen, och menar att det var en härlig utgångspunkt för att sjunga om sig själv.

– Jag tänkte nog att Maria Magdalena var kul, och jag heter ju det egentligen. Så det var ett ganska svängigt ord. Utifrån det sen så växte den här texten ut att handla om mig. Så det var så det blev, säger hon i klippet.

I slutet av det lilla klippet på Instagram får Lena Philipssons fans också ett smakprov på den nya låten.

Bland kommentarerna är det många kända svenska sångerskor som ser fram emot den nya låten.

”Spännande!!!”, skriver Pernilla Wahlgren, och ”Äntligen”, hyllar Nanne Grönvall – medan Charlotte Perrelli skickar uppskattande emojis.
Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0